Sommarkrysset - utan mig???!!!!!

Hur kunde det bli så här?? 

I går kväll slog jag mig ner i soffan med ett glas vitt vin, nöjd med en heldags dagsvärke i vår fin fina lägenhet!! Jag var extra glad över att Vanessa kände sig nöjd med att hon trots motstånd till dammsugning o städning ändå kände sig nöjd med sitt rum. Hon sa att det var jobbigt efteråt att inse att vuxna ibland har rätt, att det var skönt att ha rent och fint i rummet, det var ju inte svårt och lång tid tog det ju inte heller...

Som sagt; nöjd bonusmamma slår sig ner i soffan i flickornas tv rum med godisskålen (övriga familjen satt i vardagsrummet o busade för fullt...) under ena armen och vin glaset i andra handen, byter kanal till fyran, sjunker ner i hörnet och jag skriker rakt ut:
- NEEEJJ!!!!!

Då kom jag på det...det var dit jag skulle ha åkt!! Hur kunde jag glömma det????
MÄNNEN jag har sucktat efter hela sommaren kommmer till Grönan ( i o för sig har jag "träffat" en av dem för två veckor sedan som ni redan läst om) men nu hade jag chansen att sjunga med honom igen och MISSAR det!!!

Hade tänkt under slitet på dan att det skulle vara mysigt att ta med barnen på nåt jajbans i kväll..hade ringat in lördagen i min kalender men inte kopplat varför - var skulle jag befinna mig kl 21 i går kväll...??

Sjunger med i Ledins "Sommaren är kort" så barnen vägg i vägg inte kan sova, dansar och klappar händerna när Martin river av en låt...blir galen och får värsta adrenalinkicken...vill ju bara vara där och sjunga med!!!

Bloggar snabbt min upptäckt på Facebook och får svar av min svägerska "Livet är orättvist ibland"...ja kan man verkligen säga...

Bästis Päivi dyker in på Facebook och skriver gulligt:
"Tänk vad varmt och gott du har det i soffhörnet, inte behöver du trängas och köra i Stockholmstrafiken heller :))
Ha en mysig lördagskväll...många kramar" Hon har så rätt, sist jag var där var det ju kaos o inga parkeringar!! Nu skiftar mitt humör...positiva tankar!

Kommer snabbt på fler positiva tankar när jag läser från en fd skolkamrat Ronny i Oxd:

"Äsch, Tomas o Martin suckade säkert lika mkt för att de inte fick chansen att träffa Dig! ;-)"
JA!!! Vilken miss!! De fick inte träffa mig!! Jag asgarvar när jag läser vad han har skrivit - så kan man ju också se det!!! (Läste för mamma i telefonen efteråt o vi skrattade gott)

Min käre Gus garvar när jag avslöjar min besvikelse och han tröstar med att vi kan gärna åka upp nästa helg på finalen på Sommarkrysset, passa på att ta en salsa igen och en middag - bara han o jag..så där mysigt som vi hade för några veckor sedan...Ja!!! Varför inte?? Han är för gullig - MIN MAN!!

Vad gör det att han inte sjunger Sjumilakliv och Sommaren är kort?? Ingenting alls!!! Jag sjunger och dansar och han fyller på mitt vin glas och skrattar..."Du är inte klok Alexandra"!

Kommentera här: