Julklapps dilemma del 1




Mina tjejer är roliga när jag frågar vad de önskar sig i julklapp...
- Kolla min blogg, svarar Ellinor
- Jag vet inte...kanske pengar, presentkort så jag kan handla vad jag önskar mig. Jag kan skriva en lista. En stund senare kommer Olivia med en lista och först står "pengar" och sedan kläder av olika slag o smink och sist presentkort på Ikea.
Vad tror de egentligen? Att de ska få kläder o presentkort plus pengar??

Jag tog ett snack med dem idag för jag tycker min idé är genialisk...nämligen att de får ett kuvert av mig o Gus med pengar att spendera på det de vill ha eller spara.

Lite tråkigt kanske att det inte blir några klappar under granen och inga glada miner eller glädjeskrik på julafton. Jag är medveten om det...men desto roligare när de får åka och själva shoppa på rean eller senare.
Jag kan ju köpa det de önskar sig men varför ska jag som hatar att stressa runt bland en massa folk köpa kläder som de sen ändå inte vill ha eller kan köpa själva? De som ÄLSKAR att shoppa...!!!

Nej, det lutar åt att det blir två kuvert under granen med texten:

God jul min älskade unge - pengar ersätter inte kärlek men detta är en uppmuntran och en gest för att visa att jag vill ge dig många härliga stunder framöver!
Njut av kosingen, ta vara på dessa slantar o gör det du vill!
Älskar dig av hela mitt hjärta så mycket att jag kan tänka mig att  följa med på en shoppingrunda som smakråd och hålla väskan medan du provar kläder. Dessutom bjuder jag på restaurang när du blir hungrig!

Eller ska jag ta tjejernas listor och välja ut två, tre stycken klappar av samma prisklass och köpa dem på tisdag och sen ge dem money??

Julklapps dilemmat del 1 är slut...fortsättning följer...

Kommentera här: