Köpa alkohol till tonåringar?

Hem
Läser på ovanståendes hemsida - tidigare var jag medlem där...från det att jag var 20 tills jag blev 30 år någonting...Jag fick billigare bilförsäkring som medlem i IOGT NTO tipsade mina barns far mig om när vi träffades o jag berättade att jag var nykterist. Så efter det var jag medlem där...sen var det faktiskt han som envisades med att jag kunde väl smaka lite vin i alla fall till våra viltmiddagar...så jag gjorde det...smakade väl sådär från början men jag vande mig o tillslut var det helt okej... Då kunde jag ju inte vara medlem längre....så jag klev av IOGT NTO men ack så bra att de finns!
Läs här:
"Forskning visar att det som påverkar mest vad det gäller ungdomars alkoholdebut och alkoholkonsumtion är just föräldrars attityder. Att föräldrar i en klass kommer överens om att deras barn inte får dricka alkhol och är tydliga med det. Det ger mycket större effekt än alla riktade informationskampanjer i världen riktande till tonåringarna. Ungdomar vill ha tydliga gränser."
Eller vad tror ni?

Kommentera här: