Äldsta dottern i Danmark och de yngre på disco

Nu har så Ellinor kommit iväg till Danmark med sin "tvilling" Lovisa. De åkte med Lovisas pappa Anders efter skolan igår. Jag var upp till Sebastians lärare o pratade och missade tjejerna på parkeringen. Men jag hade ju fått en kram på morgonen av Ellinor så det fick väl räcka tänkte hon säkert innan hon åkte...hon är inte den ungen som jagar sin mamma för att få kramar precis...så jag fick skylla mig själv att jag missade henne. Hårt!
De är framme i alla fall efter 90 mil i bil. Jag läste hennes blogg nyss och hon skrev för min o Pers skull så vi kunde vara lugna. Gulligt av henne...hon känner sin mamma och vet att en liten hälsning gör mamma lugn o glad.
Fredags kvällen innehöll disco för Vanessa och Sebastian på Frejaskolan. Ellinors klass hade fixat med discot o Ellinor var inte där... Jag och faster Peny och kusinen Lova åkte dit och hämtade Sebastian. Barnen hade super kul o var nöjda med sin kväll.
Klassen hade verkligen tänkt på att ordna det bra för alla ungar som var där...de hade smink och såg till att måla dem som ville (halloween), musik och ljudutrustning o ljus...en pappa som är fotograf var där o tog gruppbilder på de ungar som ville o lägger ut dem på gnestabilder.se...varje barn som betlade inträde fick tala om vilken klass de kom ifrån o vilken skola (vad ska de med det till undrar en nyfiken mamma...) och det var tävlingar o dans hela kvällen med godis och läsk försäljning.
Kort sagt; en bra anordnad discokväll för Gnestas ungar.
Halva klassen hade disco i Björnlunda för barnen där och det gick säkert lika bra för dem.
Olivia överraskade med att komma hem i går från sin pappa - helt otippat och Sebbe blev överlycklig!!! Helgen räddad för honom...och för mig...

Kommentera här: