Värsta bästa vägbeskrivningen

(Bilden är från i somras då vi var på syskonträff i Österbybruk på Rune och Evas torp)
Idag var vi på syskonträff med Gustavos familj i Sundbyberg hos bonuspappa Rune med fru Eva. Årlig tradition i familjen att alla fem syskonen med respektive och barn träffas hos Rune och Eva. Vi hade jätte trevligt och umgicks hela eftermiddagen med god mat som alla hade bidragit till. Vi spelade julklappsspelet med tärningar och paket - jätte kul!!
Barnen lekte bra utan konflikter och farfar/morfar delade ut godispåsar innan vi skildes åt. KANON tyckte barnen!!
Vi kramades allihopa och lovade att höras av oftare - en familj ska ut på långresa, någon liten knatte ska börja på förskola nu i januari, en ska byta jobb och en ska resa till Chili på jobb...så Rune o jag lovade att ha mer kontakt i år - det är mitt nyårslöfte till honom!
Nu till vägbeskrivningen!
Vi har bara åkt kommunalt innan till Sundbyberg men idag skulle jag köra...hur skulle jag hitta dit utan GPS? Det var den stora frågan...
Jag sökte olika vägbeskrivningar på nätet och försökte memorera dem i huvudet. Men Gustavo lovade att jag skulle få hjälp av honom med att hitta för han har åkt den vägen flera gånger med lastbilen på jobbet.
Saqt och gjort; vi for i väg kl 12.00 och skulle vara framme kl 13...jag var super irriterad o stressad och förberedde mig på att komma sist och mycket försent med felåkningar och konflikter på köpet. Men icke; motorvägen var torr så vi åkte lagligt hela vägen på E4:an och Gus visade vägen på ett kanonbra sätt...
  • Inga konflikter
  • Inga felåkningar
  • Ingen försening
  • Vi var inte sist
och till sist; vi hittade lika bra hem igen...
Jag var lycklig och glad att resan dit och hem blev så positiv och lika glad var barnen som slapp höra mig bli arg för att jag klagar på Hitta.se eller Eniro...nej, tacka vet jag min egen GPS; Gustavo min älskade sambo!!
Tusen tack älskade Gus för att du räddade min bilkörning idag!

Kommentera här: