Ettan som blev en tvåa del 1

Hej mina vänner!
Igår hände något som jag aldrig hade upplevt förut. Jag kom åkandes upp till skolan med hela bilen full av barn - brukar känna oss som FAB 5 när alla hoppas ur på parkeringen. I alla fall...
När jag svänger in på sista gatan, 30 sträcka, står det en rad med polisbilar och en polis som vinkar in alla bilar en efter en...Jag kände mig sååå cool med vetskapen att jag nyss hade haft bilen på service, inte druckit någon alkohol på hela helgen, bra däck på bilen. Jag hann tänka tusen tankar när jag plötsligt hör bakom mig:
- Ellinor, du ska nog sätta på dig bilbältet.
Jag höll på att dö på fläcken! Bredvid mig i stolen sitter min äldsta dotter o sätter på sig bältet! Jag tappade nästan andan av chocken att Ellinor åker utan bälte och att jag inte hade lagt märke till det!!
Och där står tre polisbilar o massor av poliser!! HJÄLP!!
Jag utbrister till Ellinor:
- Ellinor är du galen???? Varför har du inget bälte på dig???
Hon ler lite små chockad och spänner fast sig.
- Om vi får böter ryker dina tusenlappar, Ellinor!
Leendet försvann direkt och hon frågar chockad:
- Tusenlappar?????
Polismannen som kommer fram ser väldigt trevlig ut, äldre och artig...
- Jaha, hann jag tänka snabbt...nu gäller det att få detta att se trovärdigt ut, men hur då?

Kommentera här: