Invigning av Förskolan Björkbacken



På Gnesta kommuns hemsida kan man idag läsa följande:

Den 30 november 2010 klockan 15.00-17.30 är det invigning och öppet hus på Björkbackens förskola, som finns på Dansutvägen 30 i Gnesta, vägg i vägg med Dansutskolan.

I augusti 2010 flyttade barn och personal från Furulids och Gullvivans förskolor äntligen in i Dansutskolan som planerats för så länge.
Det kommer att serveras lite mingel-snacks och Barn- och utbildningsnämndens ordförande Inga-Lill Fredriksson invigningstalar kl. 15.30.

Varmt välkomna!

Jag ska alldeles snart gå dit och hälsa på och önska dem fortsatt lycka till i sitt arbete! På fredag ska jag ha min tredje luciasamling med tecken som stöd hos dem tillsammans med teckendockan Max som är döv.
Ett super kul arbete jag har just nu som förskollärare med specialpedagogisk inriktning mot förskolorna i ett projekt. Som en del i detta är jag på Björkbacken på fredagarna o har sångsamling på tecken.

Om jag har tur hinner jag byta några ord med min kära partikollega Ingalill idag mellan tuggorna på snacks och hennes invigningstal. Sen kallar arbetet igen.

//Alexandra





Kommentera här: