Sjunga i kör?

Roligt sms idag...tänk vad det kan väga upp mot tråkig föreläsning och trista mail!

När jag sömnig satt på en föreläsning idag fick jag ett ljudlöst sms från en kompis i Gnesta. Jag var för nyfiken för att inte läsa! Det fick mig på så bra humör!
Jag svarade tillbaka och undrade om hon hade läst mitt inlägg på bloggen som handlade om mitt tidigare liv som sångerska. Det hade hon!!
Jag hade precis innan kollat mailen via mobilen på uppmaning av min käre sambo och fått veta en tråkig sak (som skulle visa sig inte vara helt sant) samtidigt som jag tog en godis till för att höja sockernivån i blodet för att inte somna!
Nyfiken och en aning nedstämd öppnar jag trots allt sms:et och läser att Maria undrar om jag vill följa med och sjunga i kör via kyrkan där hon jobbar. ATT JAG VILL!!!
Men jag kan inte: läsa noter och jag kan inte ta en ton.
Men jag kanmelodier och hundratals (nu tar jag i..)texter på olika sånger...schlagers, psalmer, barnsånger, dansbandslåtar, klassiska visor ja...säg vad jag inte kan...Hahaha....tror jag ja...!

Jag blev typ (som barnen säger) fett glad! Alltså vilken rolig grej...sjunga i kör.
Det har jag pratat om så många gånger men aldrig kommit till skott.
Med tanke på att jag i mitt tidigare liv har varit sångerska så blir det nog inga problem...*ler* hänger ni med...?
Maria ska forska vidare om tid och dag i veckan som kören ska träffas. Det gäller ju att det passar med vardagspusslet och alla i familjen.
Jag lär få anledning att återkomma till ämnet...
Kramar
Alexandra


Kommentera här: