För kärlekens skull...

Idag har det varit vår i luften och jag nynnar på en enkel låt med ett otroligt djup...! <3
Ted Gärdestads vackra låt om kärleken...När vi var på Wallmans spelade de den i ett medley och jag blev så rörd. Denne fantastiska kille, Ted Gärdestad, vilken musik och vilka fina texter han skrev. Sorgligt och tragiskt att han slutade sitt liv alldeles alldeles för tidigt.

Lyssna och njut!



Vers 1:
Utanför fönstret slår våren ut,
Marken blir grön igen
Allt som var dött väcks till liv
Det kan också vi, så länge vi andas
Vers 2:
Ute till havs styr en fiskebåt
Längs en fri horisont
Den gungar så tryggt in mot hamn
Som jag i din famn så länge vi älskar
Refräng:
Det är för oss solen går opp
Och lyser som guld för kärlekens skull
Solen går opp så oskuldsfull
Och lyser på oss för kärlekens skull
Vers 3:
Högt på ett berg står en katedral
Och pekar upp mot skyn
Men det är för himlen i dig
Och jorden i mig, vi älskar varandra
Refräng:
Det är för oss solen går opp
Och lyser som guld för kärlekens skull
Solen går opp så oskuldsfull
Och lyser på oss för kärlekens skull
Stick:
Lyser som guld för kärlekens skull
Lyser på oss för kärlekens skull


Jag gillar att titta på hörande som översätter låtar på teckenspråk (det vet ni som följer bloggen) och den här texten skulle passa jätte fint att översätta till det visuella språket...En riktig kärleks säng...

Kramar
Alexandra

Kommentera här: