Skaffa hund?

Alla föräldrar har nog i olika grad blivit utsatt av sina barn för kampanjen "Jag vill ha hund". I flera år har jag från och till hört mitt barn säga det, särskilt i samband med jul och födelsedagar. 
Visst har jag lekt med tanken och tyckt att det verkar mysigt med en liten familjemedlem med päls. Jag har många gånger funderat på det men sen slagit skaffa-hund-tankarna ur hågen med orden "Hund får du skaffa när du flyttar hemifrån".
 
Sedan en tid tillbaka har mitt OCD-kid mer o mer kommit fram till att en hund skulle öka välbefinnandet och förhoppningsvis fylla ett tomrum som är tungt. Och känslan av att alltid ha en trofast vän, någon som accepterar sin matte eller husse som de är, en liten glad krabat som ger och även skulle få en stor stor kärlek. 
 
Har någon av er där ute erfarenhet av hur det är ha OCD och skaffa en hund? 
 
Hör gärna ave r med både positiva och negativa erfarenheter...
 
Vänligen o kram
Alexandra
 
 

Kommentera här: