Kommentarer på mitt inlägg

Här kommer de kommentarer och inlägg som gjordes efter att jag skrivit mitt inlägg på Facebook den 18 augusti:
  • Jag lider när jag läser detta. 14 år och tvingas flytta, jag hoppas hon får det bra. Kram
  • Det är ju för jävligt, hoppas det blir bra för Vanessa och för er :)
  • rBlir helt tårögd. Hon har tur som har en så underbar familj som stöttar henne. Du är en klippa Alexandra, önskar fler va som du! Blir både som lärare & mamma så jävla förbannad över att inte fler tagit tag i & gjort ngt åt situationen! Såhär ska det inte behöva va, ingen ska behöva känna som Vanessa känt! Önskar fina Vanessa all lycka till!
  • Ja vad kan man säga ? Skolan ska främja alla till självständiga individer inte stjälpa dem. Men tyvärr är det nog så på flera skolor, som strutsar stoppar huvudet i sanden . Kram. På er
  • Kram <3
  • Herregud stackars barn. Ingen ska behöva ha det så. Vad är det för skola, föräldrar, lärare som bara låter detta passera??? Fy fan asså! Stora kramar till dig Alexandra Pettersson och Vanessa och alla berörda
  • Lilla skruttan! Blir också alldeles tårögd!
    Vi fick ju också flytta vår dotter från Frejaskolan men som tur var inte så långt och vi får ju ha henne hos oss!
    Men frågan är hur det blir när hon ska tillbaka igen i 6:an...
    Kan inte förstå hur en skola inte kan ta sitt ansvar. Vet hur ni har kämpat, vi gav ju ändå upp ganska tidigt. Fler borde ha er energi och glöd. <3
  • Men lilla gumman,, :( tur att Vanessa har er som hjälper, stöttar och finns där henne <3
  • All heder och ära till er som kämpat så för att er dotter skulle få den skolgång och trygghet som ALLA barn har rätt till. Sjukt bara att det är ni som måste ta det avgörande steget och inte skolan.
  • Jag blir så Himla rörd och förbannad.. Ska det gå så långt så att din dotter måste bege sig ifrån sin familj och sin hemstad för att de vuxna / ansvariga inte kan skötta sitt jobb och hjälpa dem som är utsatta, då är det illa.. Det finns allt för många som har det så här i skolan.. Frejaskolan förtjänar henne inte. Jag hoppas att allt blir bättre nu!
    Vi ses på onsdag Alexandra, ta hand om dig!
  • All lycka till för vanessa! Kramar till er! <3
  • man blir så förbannad o ledsen då man läser detta, stackars Vanessa :( o hon ska ju inte beh byta skola egentligen, det är väl ändå förövarna som ska bort ???? :0( All lycka till Vanessa <3 o kram till er gumman.
  • All lycka till för Venessa. Förstår att hon tycker det är konstigt men tyvärr så värkar det som om det är så i skolorna nu det är dom som blir mobbade som måste hitta en annan skola så dom kan må bra inte göra nått åt dom som mobbar dom får gå kvar och hitta nästa offer... Hon har sån otroligt tur som har er. Massa kramar till er
  • Så ledsamt att läsa :-( Låter som en anmälan till Skolinspektionen vore på sin plats om det inte redan är gjort.
  • Sorg för er alla. Men jag hoppas att hon får det så bra det går. Kramm
  • Usch vad det gör ont i hjärtat när man läser dina ord. Hoppas hon kommer att trivas & få trevliga & rara vänner i sin nya skola
  • Åhhh nä fy vad vad ont det gör att läsa detta, så orättvist och meningslöst. Varför kan man inte bara respektera alla för att de är människor, man behöver inte tycka om alla men visa alla respekt! Hoppas nu att det blir bra på den nya skolan och att det även fungerar för er som familj med denna lösningen. Hoppas att frejaskolan snabbt kan lära sig hantera sådana här situationer så att fler inte drabbas. En stor bamsekram till er alla i familjen!!
  • Det här är verkligen förfärligt! Vi blir både ledsna och arga, men det värsta är att till slut så blir man bara matt och uppgiven. Det är lätt att ana hur ni då känner er, som har levt med det här så länge. Det är skamligt att inte kunna prestera en hållbar lösning efter så många år. Mycket av det som görs inom Gnesta kommun luktar riktigt illa, och det har det gjort under många år. Du vet ju att vi också har fått erfara det. När våran mjölkbonde i byn sprider skit på åkrarna så får det åtminstånde en positiv effekt. Vi hoppas att de som borde ha gjort något skäms riktigt ordentligt. Att Vanessa ska behöva flytta ifrån er, blir ju resultatet av en sån här flathet och hårresande människosyn. Inte ens det sämsta betyget når de upp till! Fina fina Alexandra, Du och Din familj är värd det allra bästa. Tänk, ständigt dessa otillräckliga beslutsfattare. Mycket kärlek från oss!
  • Vart finns rektorn undrar jag? Men det är klart de slutar ju efter bara något eller några år. Och vad är det för föräldrar som vissa barn har? Hur uppfostras barnen i dag undrar jag många gånger??? Så himla sorgligt att det ska behöva bli så här. tragiskt att ingen verkar ta tag i problemen och bryta hemska mönster som försegår mitt framför dem. Usch säger jag. Men nu kan det bara bli bättre...hoppas hon kommer ut starkare än vad någon av de andra någonsin kommer att göra. Kram
  • Hälsa vanessa o ge ett stor kram, kommer att sakna henne..
    Hoppas allt går bra för henne..
    (håller med de tidigare talare) <3
    Kram till er alla!
  • Lycka till allihop och alldeles särskilt lycka till Vanessa!!! När det är som värst kan det bara bli bättre, speciellt med de nära fina vuxna som finns omkring Vanessa!
  • Jag förstår vad ni går igenom... Vi har haft samma skit här, men det gick bra att byta skola. Detta var mellanstadiet.. Vi tvingades oxå byta skola, så himla orättvist!!!
    Tänker på er.. Önska henne lycka till..
  • Blir så ledsen och förbannad när jag läser detta, finner inga ord :*(
    Något måste göras! Inte ska ett oskyldigt barn/föräldrar motvilligt behöva separeras från varandra! Hoppas av hela mitt hjärta att Vanessa får det jättebra nu!
  • Åh blir man arg eller,,, detta är helt för jävligt! Hoppas hon får det bättre i Västerås & att hon kan lämna allt skit bakom sig! Fattar inte att detta händer 2013!!! Kram till er alla
  • Det är FRUKTANSVÄRT FEL!! Har tänkt på ditt inlägg sedan jag läste det igår och är så ledsen för er, och framför allt Vanessas skull! Jag vet hur mycket ni kämpar för era barn! Jag SKÄMS över att detta har pågått på den skola jag jobbar på, trots att det är ett annat stadie! Du vet vad jag tycker!
    Bamsekramisar till er!
     
    Tusen tack för alla fina ord!
    Kramar
    Alexandra

Kommentera här: