Nu är det klart...!

I veckan blev det klar att jag ska vara en av Safesoul´s föreläsare! Under en tid har jag haft kontakt med Safesoul och samtalat om mitt uppdrag och vad det skulle innebära. Jag har även nämnt det här på bloggen.
Nu är det klart att jag tillsammans med Olivia skall ta oss an en föreläsning då och då när vi har möjlighet på uppdrag av Safesoul. En ny resa börjar! :)
 
www.safesoul.se
 
På min facebook har vi fått glada tillrop flera gånger och jag är stolt över att Olivia vill göra detta med mig. I texten som beskriver min vardag som mamma finns även Mr Lito med som min son (bonusson) och livet med honom påverkar naturligtvis vår vardagssituation.
 
Vi startar nu en ny resa och jag ser framemot de möjligheter det ger men förstår samtidigt att det innebär en del arbete och uppoffringar av min tid med familjen. Men jag hoppas att jag ensam eller tillsammans med Olivia ska få chans att hjälpa andra och stötta till ett lättare liv. Jag kommer säkert att lära mig enormt mycket i möten med nya människor och få chans att ta del av deras erfarenheter och indirekt gagnar det min familj också.
 
Gå gärna med i Safesoul på deras hemsida och registrera Dig som medlem, kostnadsfritt. I de olika forum som finns kan du ställa frågor, du kan läsa om andras situation och du kan även hitta människor att samtala med utanför forumet. Människor som du kan stötta eller som kan stötta dig - människor med liknande problematik eller liknande svårigheter. Tillsammans blir vi starkare, tillsammans kan vi förändra det som känns svårt!
 
Besök gärna safesouls hemsida och läs om de olika föresläsare som är registrerade. Flera av dem har bra bloggar och gemensamt för oss alla är att vi har egna erfarenheter som vi utgår ifrån i våra föreläsningar!
 
Hoppas vi kommer att träffas!
Kram
Alexandra
 
 

Kommentera här: