Olivias perspektiv på Safesouls.se

Måste bara berätta att Olivia nu har en egen "spalt" på Safesoul´s hemsida! I kväll läste hon ett inlägg högt för mig som hon just gjort. Jag satt med tårar i ögonen av stolthet! Jag är stolt över hur långt hon har kommit i sin acceptans över sin situation och hur hon så fint vill dela med sig. 
 
 
 
Gå gärna in på Safesouls.se och läs inlägget under forumet "Olivias perspektiv". Hon är en oerhört stark och medveten tjej men som liksom andra i samma situation har sina svåra och tunga dagar. Dagen idag började med att vara en jobbig dag, så pass jobbig att hon valde att vara hemma i morse. Under kvällen publicerade hon sitt inlägg och jag gör bedömnngen att hon mår lite bättre. Det kan dock vara en felbedömning av mig, för hon är "duktig" på att hålla en viss fasad också, för att skona mamma tror jag. 
 
Var på en snabbvisit på Olivias skola i morse och stötte ihop med hennes lärare och vi bokade ett möte för att följa upp hur det går, så här inför gymnasieval och allt...Indikationer från både resursläraren och mentorn är att Olivia har gjort enorma framsteg det här året - det visste jag sedan tidigare, men ack så skönt att få höra om och om igen!
 
Nu återgår jag till tentan - bye från en stolt mamma!
Kram
Alexandra
 
 

Kommentera här: