Min eftermiddag - stress hem!

Efter jobbet trött och skyndar till affären och sen snabbt hem. Ingen längre sträcka dock... 5 min! Hör redan på parkeringen från vår balkong att det händer något. Jag ropar på Mr Lito och han svarar. Arg är han! Jag ropar att han ska stanna och att jag är på väg. Ringer direkt upp till lägenheten med lurarna i öronen o han svarar...arg på en av sina systrar. Jaha...! Han har retats och hon har gett tillbaka - konflikten i full gång! Så...! Prata lugnt i telefonen med honom samtidigt som jag packar ihop alla matkassar, går in och han möter mig i dörren aningen lugnare. Stora syster tittar ut genom rummet och utbrister i försvar när han skyller på henne: - Aaaja, men vad gjorde du då? Så där ser min eftermiddag ut efter jobbet. In och laga middag till två hungriga barn, samtidigt som Mr Lito hjälper till med varorna o fixa middagen. Prata o lugna men samtidigt banna. Inte okej att bråka och retas! Får ett meddelande av en kompis som ber mig sätta på kaffe för snart står hon utanför dörren och vill berätta något roligt! Här går det fort i svängarna... Härligt - avkopplande och mysigt! Lugna barn och lugna vuxna! Kvällen tar vid! Kram Alexandra

Kommentera här: