Jävla ADHD!!!

Varje morgon likadant...varje kväll likadant...rutiner och struktur känns helt borta. Varför sitter det inte efter så många år?? Jo, för barnet har ADHD. Åh, vad jag hatar den diagnosen just idag!
I morgon är känslan säkert borta. Men idag; hata hata!!
 
Jag brukar tänka att adhd är som att ha disco i huvudet dvs det går bara runt, blinkar hejvilt, massor av intryck och ett högt tempo. En pedagog jag pratade med en gång sa att adhd kan liknas med julruschen på stan dagarna innan jul. Ni vet då alla springer runt som galningar och rycker o liter i allt. Ni vet känslan av lite panik, tokstress, alla människor som man irriterar sig på som är i vägen, svettigt, långa köer och tålamodet tryter ordentligt mycket och när du går mellan affärerna så går alla förbi dig snabbt och de bara fladdrar förbi och känslan av kontroll är lika med noll!
Ja, så är det säkert...jag lider med Mr Lito och hans jävla adhd...! Lilla gubben...vissa dagar glad och sprallig och tokspeedad och vissa dagar arg och irriterad och minsta motgång kan få topplocket att gå.
 
Men idag...idag är det min "hatadag" för jag blir så utmattad och trött av adhd`n. Om jag blir trött - vad ska då inte Mr Lito bli? Det är ju inte hans fel...inte alls hans fel att adhd skiten spökar i hans kropp och huvud! 
 
Bara bita i det sura äpplet och kämpa vidare. Om jag ger upp - hur skulle det påverka honom?
Spotta i nävarna och komma igen - imorgon ska jag inte hata. Men nu ska jag hata ända tills jag somnar.
 
Kram
Alexandra

Kommentera här: