Studenttider

 
 
Snart är det dags för studentfirande för min äldsta dotter Ellinor!
 
Igår skickade hon in det stora gymnasiearbetet och tog det sena kvällståget upp till Lyckan (pojkvännen) och skulle försöka koppla av idag från studier och bara få mysa.
Pluggandet börjar gå mot sitt slut och hon ser ljuset i tunneln av inlämningar och prov.
 
Min stolthet känner inga gränser för vad denna dam har lyckats med under sin gymnasietid. Min kärlek svämmar över för denna underbara unge. Ellinor har lyckats med uppdrag, utmaningar och prestationer men framförallt har hon lärt känna sig själv under de här tre åren.
Att ta studenten är hon värd - att få bli så där firad som hon drömmer om att få bli tillsammans med familj och släkt och vänner. 
Jag kommer gråta floder när hon springer ut från skolan och jag kommer förhoppningsvis inte vara alltför stressad när studentdagen kommer. 
 
Vi ska fira henne hemma vid Sperringe och alla inbjudningar är skickade. Hon har även bjudit en person som hon inte har träffat på tolv år. Det ska bli intressant och se om han kommer eller inte...Hoppas det! 
 
Håll tummarna för vackert väder eftersom vi ska vara ute.
 
Kram
Alexandra
 

Kommentera här: