Ny dörr

追尋 -- TOPIT.ME 收录优美图片
 
Att jag har en förkärlek till metaforer av olika dörrar i mitt liv vet ni som följer min blogg. Det har dykt upp en ny dörr som ska öppnas för mig till hösten. 

Det är med oro och en viss rädsla jag tänker på dörren till det nya som komma skall i höst. Men efter närmare eftertanke är det också en enorm spänning och utmaning bakom beslutet jag har tagit. Samtidigt som det kommer innebära nya bekantskaper så innebär det också att ta adjö av andra. 
För att komma vidare måste man våga och jag tänker på min äldsta dotter som tar för sig, söker nya vägar och räds inte det nya. Jag tänker att det inte är mig hon har fått det ifrån men inser snabbt att, jo det är visst mig hon har ärvt det ifrån. En person i vårt liv säger ofta att den liknelsen kallas "rastlöshet" men för mig är det utveckling och massor av lärande.
Jag behöver nytt och jag klarar inte att "stampa" på i gamla mönster. Men den här gången vet jag inte om jag har tagot mig vatten över huvudet. Fast jag är inte ensam - jag har den bästa med mig! :)
 
Kramar
Alexandra

Kommentera här: