Tack vare...positiva tankar....jag lovar!!

Jag har inte tänkt tanken att få hennes jobb men jag har länge tänkt att jag vill ha ett ledarjobb i framtiden och nu har det hänt...tro det eller ej!!
Jag får chansen att prova och se om det passar mig innan jag gör slag i saken och börjar plugga...!!

Jag ska hoppa in och vikariera som ersättare för min chef...!!!
Ja, ni läste rätt! Helt otroligt!!! Roligt men samtidigt utan förvarning.
Min kära och bästa chef Lilian har blivit sjuk under sommaren och kommer att vara sjukskriven ett tag framöver. I skrivande stund vet jag inte exakt hur länge hon ska vara borta. Men hon föreslog mig som ersättare och det gör mig jätte glad och stolt även om jag hade önskat att hennes sjukskrivning aldrig hade blivit av för henens skull.
Jag kommer inom kort att gå ner till att arbeta 50% som förskollärare på Björkbacken och den andra halvan som vikarierande förskolechef på 50% för tre förskolor i Gnesta kommun.
Det kommer säkert att bli en stor utmaning men jag känner mig taggad och efter att noga ha övervägt med min kära familj och några av mina närmaste vänner har jag tackat ja till erbjudandet jag fått av förvaltningschefen.
Mina kära kollegor på Björkbacken stöttar mig och det känns fantastiskt roligt. De är ett härligt gäng som inte håller på med Jante eller har svårt för att släppa fram varandra så för dem var det inte svårt att ta beslutet att stötta mig, tusen tack för det!! Utan Ert stöd hade det inte fungerat att hoppa på det här.
Jag lär nog få anledning att återkomma i ärendet.
Det här kortet står i hallen hemma hos oss på en hylla och jag peppar mig själv när jag tvivlar...!
Glada kramar
Alexandra

Kommentera här: