Våren har en egen dörr

Nice to meet you.. | via Tumblr
 
Dörren till våren!
 
För mig spelar det egentligen ingen roll om kärleken kommer med våren eller om våren kommer med kärleken eller om kärleken inte kommer alls.
Det viktiga är att våren kommer...!
Jag har längtat och jag har sörjt att våren varit så långt borta. Jag tycker verkligen inte om vintern och mörkret. Även om det snöar och det blir lite ljusare så är dagarna ändå mörka. Jag lider av de svarta dagarna. Det ständiga mörkret gör mig nedstämd och jag tappar fart helt enkelt. Inte blev det bättre av allt som hände under vintern (även om det var självvalt) och det "mörka" blev verkligen mörkt. 
Nu känns det som att ljuset är på väg in i mitt liv igen och jag lever. Jag lever så mycket jag kan och jag njuter av livet.
Dörren till våren är på väg att öppnas och jag ser fram emot att glänta lite på den. Med nyfikenhet och iver och med min egna påminnelsen att njuta och stanna i nuet ska jag möta den, våren! Jag gör allt för att ta vara på varje minut av denna fantastiska årstid. Jag vet ju hur fort den går och hur snabbt den är över. 
Idag ska vi ut med Happy i solen och besöka en sjö med fika. Livet känns underbart dagar som dessa!
Ta vara på den!
 
Kram
Alexandra
 
 

Kommentera här: