Det blev...

..inte den nämnd jag har suttit i under mandatperioden som gått! Det blev en annan nämnd! I går togs beslutet i KF och det står klart vad jag ska göra!

Därför tackar jag Barn och utbildningsnämnden för de fyra åren som jag fick äran att vara suppleant för Centerpartiet i en allians majoritet. Tack Ingalill (c) och alla politiker i nämnden oavsett färg - för ett bra samarbete!
Tack förvaltningschefen Mona Elveskog för din sakkunighet och dina raka svar.

Fyra riktigt lärorika år med många bra diskussioner. Inte alltid tyckte alliansen och de röd/gröna likadant i alla sakfrågor. Inte minst om vi ser tillbaka i frågan om skolorganisationen i Gnesta kommun.
Dock kan vi hittills se att det var ett beslut av ansvar från politiker håll och ett beslut som eleverna gav godkänt för när flytten väl hade blivit av. De som hade svårast för den nya organisationen var nog kvarvarande lärare och föräldrar i ytterområdena i Gnesta.
De har blivit lovade att år 5-6 ska flyttas tillbaka till Kvarnbacka, Welandersborgs och Laxne skolan igen - vi får se hur det blir med den saken!
Hm...som sagt vi tyckte olika i sakfrågan då och hur det blir med de röd/gröna i majoritet i BoU denna mandatperiod återstår att se apropå skolorganisation!
Ett vallöfte är ett vallöfte!

Mitt nya sikte blir Socialnämnden!
Denna mandatperiod skall jag ha uppdraget som ordinarie ledamot för Centerpartiet och dessutom i opposition!
DET ska bli mycket spännande och en stor utmaning. Nu ger jag mig ut på okänd terräng till viss del och i vissa avseenden blir det en fördjupning av mina tidigare kunskaper inom området - kul ska det i alla fall bli!

Jag kommer säkert att få anledning att återkomma om uppdraget i socialnämnden! Tro mig!

På återseende!

// Alexandra


Kommentera här: