Fick ett brev idag...


Brevet var stort och jag funderade en stund innan jag öppnade - vem kunde det vara ifrån?


Jag hade glömt...men för några veckor sedan gick jag in på OCD-föreningen Ananke`s hemsida för att att skaffa mig mer information om tvångsyndrom och OCD. Det var alltså från dem brevet kom!!
Vad roligt - att få brev om något som är mycket intressant och som jag vill förstå och lära mig mer om!

Jag har redan beställt flera broschyrer, böcker och årsberättelser från föreningen. Jag vill veta så mycket som möjligt - måste veta mer - vill hjälpa...vill förstå...Det är så svårt att stå bredvid och inte kunna göra något...!!

Var nyss inne igen på hemsidan och läste ännu mer. Länkades vidare och hittade även OCD-Center`s hemsida. Jätte bra - visste inte ens att de fanns!

OCD föreningen jobbar mycket med att sprida information, ordna stödgrupper och ge ut publikationer. En mycket läsvärd hemsida som jag vill tipsa om ifall ni vill veta mer om tvångsyndrom och OCD. Jag ser gärna att ni läsare som känner någon med OCD hör av er eller om ni liksom jag vill veta mer eller vet var närmaste lokalförening till Ananke finns.

http://www.ocdforbundet.se/ 

 


http://www.ocd-centret.se/v2/se/index.htm

En annan gång ska jag berätta om varför jag är medlem i OCD förbundet och varför det är viktigt för mig att få mer kunskaper. Men det tar vi när tiden är mogen...jag tror det kommer att ta tid...
Vi är många som vill veta och förstå för att kunna hjälpa. Det är jätte viktigt för mig att .... mår bättre och får den hjälp hon behöver. Vi står i startgroparna och jag har förstått att vi måste lära oss mer för att framtiden ska bli så bra som möjligt - för oss alla men mest för...



 

Kramar
Alexandra

Kommentera här: