Bilder

Nu har jag lyckats ladda upp lite bilder från den 26 april då vi var på OCD konferensen!
 
 
Panelen efter filmen "Mamma jag håller på att bli knäpp". En mamma till en av flickorna i filmen plus tt annat barn, Johanna och hennes pappa från samma film. Många frågor från publiken och de försökte svara så gott de kunde. Johanna mår bra av djur likaså många andra barn med OCD. Olivia och jag nickade o tänkte direkt på hennes önskan av en liten "terapi-vovve". Kommer ett eget inlägg om betydelsen av djur för barn med OCD.
 
Härlig byggnad
 
Foalén i pausen - försäljning av diverse litteratur och utdelning av gratis information
 
 
 Olivia o jag lunchar i ett fönster på Musikaliska med härlig utsikt
 
 
Karin Holmgren Melin psykiatrisköterska vid OCD teamet i Göteborg berättar som sin studier om ungdomar med OCD
 
Power point från Karins föreläsning
 
 
Kontaktuppgifter till Dr Gail
 
 Olivia skriver på engelska när hon lyssnar på Gail Adams föreläsning "OCD - in school"
 
Dr Gail Adams
 
Paneldebatt med Skolverket, SKL, fackförbundet Skolpsykologerna, deltagare ifrån en annan film från OCD-
förbundet, initiativtagare till föreningen Ananke (numera OCD förbundet) och föräldrar.
Här fick jag för första gången höra talas om "pysparagrafen" - eget blogg inlägg framöver.
 
Liv Fischer Andersson med familj avslutar dagen
 
Kram
Alexandra
 

Kommentera här: