Människor med hjärtat på rätta stället

 
Igår träffade jag dem...idag träffade jag dem också...dessa fantastiska människor med hjärtat på rätta stället.
 
Jag tänker på dem som bryr sig om andra utan förbehåll. Jag menar de människor som hjälper andra, stöttar andra och finns för andra. Inte bara i ett samtal utan "på riktigt"...i vardagen och som ett "verkligt" stöd. Jag är omgiven av människor med hjärterum. Mina barn är omgivna av människor med hjäratat på rätta stället. De finns där, ett samtal bort men även fysiskt närvarande och mentalt nära.
De finns inte i överflöd. De där människorna med hjärterummet för andra.
Dock finns det även människor som jag ibland uppfattar som fullkomligt hjärtalösa. Då behövs dessa människor med hjärtat på rätta stället ännu mer...
Om du har hjärterum - har du ett samvete då? Eller är det enbart hjäratat som styr? Eller har du ännu närmare til samvetet då?
Om du inte har hjärterum - har du inget samvete då?
 
De människor jag har i mitt liv med hjärterum har jag kommit nära pga tiden och omständigheter. De finns inte självklart i ens liv. De upptäcker man när de bekänner färg. De visar med hela sin kärlek och sin omtanke att de är människor med hjärterum. De ger utan förbehåll, de kräver inget och de har plats i hjärtat för fler än sig sjäva o sina närmaste. De bjuder av sin kärlek och ger av sitt liv.
 
Dessa människor - dessa hjärtan! Tur att Ni finns när motsatsen skadar, då läker ni och plåstrar om. Utan er skulle blod och tårar flöda. Utan er skulle många fler känna ensamhet och sorg. Ni finns utan att ni vet att det ni ger är hjärterum.
 
Tack för att Ni finns, tack för att ni älskar och tack för att ni visar barnen att hjärterum finns. Tack!
 
Kram
Alexandra
 

Kommentera här: