Ödet

"long live all the magic we made"
 
Ödet eller tur/otur, Gud eller en andlig kraft/tro eller slumpen? Medvetna val?
 
Varför händer saker i våra liv? Styr vi innehåll och händelser dit vi vill eller är det andra krafter utom vår kontroll?
 
Jag är lite kluven men måste nog ändå påstå att jag tror oftast att allt som sker har en mening och att vi lär hela tiden av livet. Ibland är jag övertygad om att vi ber om saker som sker för att vi ska växa och bli bättre människor i nästa liv. Vi pratade om detta häromdagen i bilen och Ellinor och jag gillar ju boken The Secret för att vi tror att de tankar vi sänder ut får vi tillbaka. Tänker jag positivt om framtiden och sätter upp mål och kämpar så inträffar det jag önskar och vill. Är jag istället negativ och skyller på andra - ja då blir det inget bra i framtiden heller...det negativa slår tillbaka och det finns inget som är så svårt som att bryta destruktiva mönster och tankar.
 
Så kära läsare, låt oss vara överens om att framtiden tillhör oss alla. Allt händer av en anledning...
 
Kramar
Alexandra
 

Kommentera här: