Hitta ett rätt i bilden!

 
Om jag hade möjlighet skulle jag vilja berätta för dessa fem killar vad de betyder för min dotter och tackat dem för allt de gett henne under flera år. Jag hade aldrig förstått hur sjuk hon har varit om jag inte hade fått berättat av henne, deras betydelse för hennes väg "tillbaka" till ett mer fungerande liv. Jag har ingen aning om hur många timmar hon har "ipaddat" med One Direction i lurarna. I sin säng, på balkongen, i bilen, hemma hos pappa, hos mormor, på bussen ja...överallt...! De har gett henne ett stöd och en livlina som ingen kunnat ge henne. 
 
Jag har alltid skrattat och tyckt det är lite naivt och omoget att följa megakändisar och känna starka känslor för dem. Men efter att ha följt One Direction påverkan på min dotter och hennes mående så inser jag hur naiv jag själv har varit. Jag har dömt och haft fördomar - förlåt Olivia! Musik räddar liv!
 
One Direction har under flera år hållt Olivia "flytande" genom deras musik och personligheter. Hon har varit på många av deras konserter (med sin vän Hanna som är viktig i Olivias liv) både i Sverige och Danmark, följer dem över hela världen via olika medier och hon missar inte ett låtsläpp eller uttalande. Hon har fullkomligt dyrkat marken där de gått och mest sin favorit Harry! (Så mycket att lilla Happy skulle varit en hane och fått namnet Harry, men det blev en tik och Happy istället).
 
Jag vet att hon idag har fler musiker som sätter avtryck med sina låttexter och hon går på många olika konserter än bara One Direction. Det glädjer mig att hon gör det! Som mamma stöttar så mycket jag kan, jag blir så lättad av att se hennes mående öka av musik och konserter.
 
 
Olivia har ordnat har biljett till Ed Sheerans konsert (med Daniella som är hennes andra ben i livet) i höst och hon var på Miley Cirys i våras med sin ett år äldre moster Karin. Bråvalla var också en utmaning och ett äventyr som kom rätt i tiden för henne. Även där med Karin, min underbara lillasyster som har kommit att bli mycket betydelsefull för Olivia.
 
Ja ni, tänk om One Direction visste att de faktiskt har varit med och räddat livet på min dotter. Jag är dem evigt tacksamma och skulle vilja tacka dem om det gick...! <3
 
Kram
Alexandra
 
 
 
1 anki:

skriven

underbar läsning, o gripande o trist att Olivia mått så dåligt, men fantastiskt att One Direction bidragit till att Olivia mått bättre :) mig hjälpte Lasse Berghagens skiva när jag mådde piss -2000, den gav mig små glimtar o ljus av glädje emellanåt :)
Bamsekram till Olivia <3 // anki

Kommentera här: