Afterwork i röran

Untitled  where the heart is ♥ | via Tumblr  live love laugh
 
Igår kväll, det ekade tomt när jag kom hem. Ingen hemma...?!
Just ja... vi bor inte 6 personer hemma längre. Hur kunde jag ha glömt det??
 
Mot mig kommer en glad liten vovve och vill kramas! HAPPY!!! Ställer ner väskan, sätter mig på golvet!
Åh, vad härlig hon är, den lilla ulltussen!
Vi går en sväng, jag ringer ett gott samtal o blir glad, kommer hem o jag njuter. Njuter av livet men saknar...
 
Trots den enorma röra som har uppstått i lägenheten då jag plötsligt fått brist på garderober, känner jag mig inte ett dugg stressad. Tvärtom! Jag känner ett inre lugn och då spelar det ingen roll att det är "fysiskt" kaos hemma. Det här hade aldrig fungerat tidigare i mitt liv. Jag hade fått "bryt" och blivit galen av röran och alla hade fått hjälpa till att skapa ordning o reda på en gång. Med en stor familj krävs det organisation och ordning.
Nu bekommer det mig inte. Det var ju bara jag hemma... och jag gör som jag vill, säger min inre röst. 
 
Det blev en speciell torsdag, utan alla 6 personer i familjen hemma. De fina vännerna kom över med middag till mig och brydde sig inte ett dugg om kaoset o röran. Stora kramar och en skön stämning fortsatte resten av kvällen.
Ingen konflikt med barn, inget tjat, inga läxor och jag kunde sitta o bara vara. En ny känsla. En ny upplevelse.
En härligt god måltid fick vi tillsammans, jag och vännerna de fina! Massor av skratt men även ett och annat allvarligt ämne dök upp och avverkades i mitt upplysta kök bland sushi o wok. 
 
Vid midnatt när jag la mig skickade jag mina godnattkramar med tankens kraft till min underbara Mr Lito och Miss Nessa! Saknad o kärlek raka vägen!
Jag la huvudet mot kudden och var tacksam; tacksam för vänner och fina människor i min närhet. Tacksam för kärleken till barnen o livet!
 
Kramar
Alexandra

Kommentera här: