Nöjd som det är

 

Nu är det värsta gjort med omrenoveringarna här hemma. Jag valde endast vit färg och inget annat. VITT, VITT, VITT!! Och svart såklart! 
Samma val som för ett antal år sedan. Mycket vatten har flutit under broarna och många renoveringar har jag gjort. Men nu är jag tillbaka igen där jag startade; vitt och svart!
 
Hallen är jag hittills mest nöjd över. Sovrummen blev också bra. Men i mitt sovrum ska det tapetseras en fondvägg. Ljusa och fina rum blev det. Köket är kvar. Lite nya tyger, kuddar och filtar i vardagsrummet. Det svarta mot det vita, det vita mot det svarta. Känns som jag är tillbaka 25 år i tiden. Oj, vad länge sen det låter...! Då bodde jag ensam och var singel i min första lägenhet. Allt gick i svart och vitt. Jag älskade det. Modernt och snyggt! Jag var så stolt och glad över mitt fina hem. Städat och organiserat. Till och med i kylskåpet.
 
#livetsomsingel
 
Sen mötte jag mannen i mitt liv. Han delade inte riktigt min åsikt angående min färgsättning och inredning i lägenheten. Hans stil var mer som han valde att kalla det, "tidlös" och inte så "billig". Oj, snobben med stil uttalade sig och jag bara tog emot. Vårt hus blev inte inrett i svart och vitt. Det blev mer åt det engelska hållet, uppstoppade djur, mörka chesterfield soffor och ärvda vackra möbler från hans familj. Så värst tidlöst vet jag inte. Gammalmodigt skulle ungdomar säga. Skulle jag gå med det idag? Aldrig!
#bestämmasjälv
 
Idag väljer jag själv. Fixar och donar ensam. Njuter av valen jag gör. Känner goda dofter och en underbar eftersmak av mitt val. Fan, vad bra jag är! Känslan är tillbaka - där jag var för de där 25 åren sen. Samma styrka, samma vilja, samma glöd och samma smak. Men dock 25 år av erfarenhet och letande efter vem jag är. Jag har hittat mig själv för ett antal år sedan men utvecklats och idag är jag så förbaskat nöjd med mig själv och mina val.
Nöjd med mina färgval. Min renovering av lägenheten.
Några av er minns min första lägenhet med de vita väggarna och möblerna och de svarta detaljerna. Jag är tillbaka där igen! Mitt egna val och jag är så nöjd!  
#minsmak
 
#livetsomsingel #bestämmasjälv #minsmak
 
Livet som 45-årig singel och stora barn. Låter som en kontaktannons - men det var inte så jag menade ;) Jag är så nöjd som det är. 
 
Kram
Alexandra

Kommentera här: