Det finns de som ser fördelar

Här kommer första länken från kursen.
 
Är det inte fantastiskt att den här killen hittat en "kanal" för all sin energi och en möjlighet att få utlopp för sin kreativitet? Jag förundras över idérikedomen och att han har skaffat sig strategier så hans ADHD inte blir ett problem utan en tillgång!
Men hur kan förskolan/skolan hjälpa barn och ungdomar att använda sina svårigheter på ett sätt som inte innebär svårigheter utan möjligheter?
 
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1397145--jag-lider-inte-av-min-adhd-den-ar-en-stor-fordel-
 
Det jag funderar på hur hans uppväxt har sett ut, hur har det gått med kompisar under skolåren och hur han har hanterat ilska och överrasknings moment dvs att inte ha tillrättalagd miljö och att inte veta innan exakt allt som skall ske.
 
Någon som får andra tankar?
 
Kram
Alexandra
 

Kommentera här: