Flickor och ADHD

Satt med hörlurar i över en timme och lyssnade på Svenny Kopps föreläsning om flickor och ADHD idag på Humbles bageri i Gnesta. Det tog en stund innan jag kunde samla mig och åka hem...samla tankarna. Är det så här forskningen fungerar? Är det möjligt att flickorna är så här många och är det möjligt att jag faktiskt har en dam i mitt liv som ännu är outredd för NPF???
 
Min käre vän Jocke skickade den här länken idag och jag hann bara se en liten del på rasten. Ville se mer omgående och eftersom varken Lito eller Jocke kunde komma o fika med mig efter jobbet, så jag satte mig ensam med en kopp kaffe och startade föreläsningen med hörlurarna på. De skulle sitta där stadigt länge...för det här var en av de intressantaste föreläsningarna på länge!
Om du har funderingar kring ADHD, autismspektrum eller Tourette gällande flickor - titta här!!
 
Jag sitter chockad efteråt och bara undrar...kan det vara som jag har misstänkt en tid? Kan det vara så att lilla vännen känner så här?
 
Hur kan vi hjälpa och hur ska vi tackla framtiden?
 
Jag får många tankar - du som tittar på föreläsningen får gärna höra av dig så kan vi diskutera i chatten! Alltid lika spännande att höra om andras erfarenheter och tankar kring NPF.
 
Kram
Alexandra

Kommentera här: