Föräldrakraft Gnesta

Nystartade och redo att ses - Föräldrakraft i Gnesta! Häftigt och spännande initiativ av en förälder. Jag har gått med i gruppen på Facebook (dock inte officiell) och många med mig.
 
Länge har jag pratat och känt behov av att starta en föräldraförening för NPF familjer i Gnesta men orken har inte funnits. Nu känner jag att den är på väg tillbaka - med råge!!
Min fina kollega och vän har också barn med NPF och vi har länge pratat om behovet av en förening för oss föräldrar som har dessa Lyckobarn med särskilda rättigheter. Dock har vi skjutit det på framtiden av den enkla anledningen att jag inte har haft ork och kraft och hon har levt med utredningar i över ett år. Styrkan har inte kommit till oss direkt. Men döm om min förvåning när jag fick ett meddelande på FB av en mamma som bjöd in mig till Föräldrakraft Gnesta. Det är redan bokat ett datum så vi alla kan ses med en anhörigstödjare som hjälp. 
 
Jag är mycket spänd på vad detta kan ge och hur vi ska använda gruppen positivt. Det ska bli intressant att möta de andra föräldrarna. Flera av oss har skrivit på FB och berättat lite kort om våra barn med NPF och jag blev förvånad över att det finns barn i Gnesta med Tourette!! Flera med ADHD....
Äldrarna på barnen är från ett år upp till ungefär 23-24....vad jag vet. Olika diagnoser och behov och massor av olika erfarenheter från förskola/skola, habilitering, BUP och socialtjänsten. Tre av barnens föräldrar är Stora O´s gamla klasskompisar - tänk vad åren går. Och tänk så bra om vi hade haft en grupp som stöd när våra barn var yngre. Men bättre sent än aldrig...Nu ska vi finnas för alla andra familjer och för varandra. De är på väg in i vuxen världen våra tonåringar så mycket väntar....Skönt att Föräldrakraft Gnesta blev till! Tack för initiativet!
 
Efter första träffen kommer jag uppdatera här och om ni undrar något är det bara att skriva så svarar jag!
 
Kramar o trevlig kväll på er!
Alexandra
 
 
 
 
 

Kommentera här: