Shopping - terapi eller prövning?

Lönehelg och advent - bra helg för shopping? Nja, knappast! Men nu är det bestämt och nu måste det bli av. Olivia är förväntansfull och jag som då inte älskar att gå i affärer vet inte hur jag ska överleva dagen.
 
För mig blir det "prövningensdag" och för Olivia blir det "terapi" idag. Hon älskar att gå i affärer, ta och känna, gå från ställe till ställe och tillslut köpa det hon vill ha. Idag ska vi dock inte handla kläder. Nej, annat står på listan och vi skulle ha startat hemma redan vid sju i morse men försov oss en aning. Så det lär bli en sen kväll innan vi är hemma. 
Vi har mätt och jämfört olika lösningar, vi har idéer hur vi ska matcha färger och möbler och vi funderar på hur vi ska hinna fixa allt här hemma i tid. Men det ska nog gå bra. Vi har ju hela julen på oss i värsta fall. Även om jag hade hoppats på att få vila och bara ligga i min nya underbara säng och göra vad jag vill....mohahahaha!!!! Fast det kan jag nog bara fantisera om - lär inte hända men drömma kan jag ju få göra. Det brukar bära långt! 
 
Nu är det bråttom... Wasa sport o kaffe sen så är jag redo för "prövningensdag"!
 
Ha en fin första advent - själv ska jag fira in den på Ikea :)
Kram
Alexandra
 

Kommentera här: