Svar angående medborgarförslag

I morse när jag vaknade hade jag ett meddelande i mobilen från en politiker som läst min inlägg om Åsbackaskolans framtid :)
 
Jag tackar det ödmjukaste för svaret från denne att det aldrig är försent att lämna in ett medborgarförslag. Men frågan är om ett sådant angående Åsbackaskolans framtid skall komma från en förskollärare i kommunen? För även om jag skriver det som privatperson så är jag dock anställd som förskollärare. Så kanske bättre om någon annan som gillar min idé skriver det? 
 
Sanningen är den att jag och en mycket kompetent vän har påbörjat ett medborgarförslag men inte skickat in det pga att det redan "känns" som det finns ett tyst beslut. Men det kanske går att använda förslaget trots allt? Lyckades en mamma i kommunen med ett enkelt skrivet brev till barn och utbildnings nämnden, om en önskan om att utöka vistelsetiden i förskolan för de föräldralediga barnen från 15 timmar till 20 timmar i veckan, borde väl detta inte vara en så märkvärdig grej att skriva om egentligen?
 
Fast frågan är om majoritetens politiker i nämnden har kunskaper och förståelse eller om jag måste skicka med en inbjudan om ett besök på de tre nämnda förskolorna först? Det blir lite onödigt annars att beskriva förslaget om de inte förstår poängerna med det jag skriver....kast med tid menar jag...
 
Tack för svaret du politiker som hörde av dig -  jag får helt enkelt fundera på saken och fortfarande - har jag fel i mitt inlägg så hör av er ni som vet fakta om Åsbackaskolans planer, så korrigerar jag! Annars får SN helt enkelt göra sitt. 
 
/Alexandra

Kommentera här: