Kan man stänga dörrar?

Love this! 🌵
 
Den här bilden har jag använt förut och funderat kring många gånger i samtal med mig själv. Jag som uppfattas som modig och framåt...öppnar gärna nya dörrar och tar emot det främmande med nyfikenhet och lust.
Just nu har jag en känsla av att en viss dörr faktiskt inte gav det jag trodde..."Öppna dörren till något nytt"...ja men kan man stänga dörren till det nya om man ångrar sig? Kan det "nya" bakom dörren faktiskt skapa destruktiva känslor och få mig nedstämnd? Var det fel att glänta på dörren, ta emot "det" som kom? Är det rätt att backa och stänga dörren innan jag riktigt vet om det var bra eller dåligt? Ska jag ta det säkra före det osäkra och stänga fort som bara den? 
 
Hur brukar du göra? Öppna modigt och sen gå rakt igenom och kämpa på eller backar du snabbt vid motgång och stänger och står med ryggen mot dörren och flämtar högt "Det var nära ögat!!" Kanske väljer du en annan dörr eller ingen alls på lång lång tid?
 
Jag får fundera om just den här dörren skall stängas eller om jag ska ge det mer tid och tålamod.
 
Kram
Alexandra
 
 

Kommentera här: