Alltså...DEN känslan!!

Ännu en dag möter mig när jag vaknar. Det första som kommer till mig är solen. Ännu en dag i ljuset och värmen. Vårens bästa dag hittills!
 
cloud☁
 
Jag piggnar till, tar mig upp och pussar på Happy som ligger nära mig uppe vid den andra kudden. Kaffe fixas och jag hämtar tidningen och glasögonen. Idag fick det bli köket men ibland blir det sängen. Sätter mig med Wasa Sport och börjar läsa. (En insändare tilltalade mig...).
Underbara morgon och tack livet för att planetens varv runt sin axel nu börjar röra sig närmare solen. Jag känner värmen och jag känner livet i mig. 
En annan känsla finns där också men den klarar jag inte att känna hela tiden. Framförallt inte nu på morgonen när jag vaknar och känner mig så pigg och glad. Den är för smärtsam och för intensiv om jag släpper fram den. En annan tid men inte nu. 
 
Bestämmer mig för att ta tag i vår likabehandlingsplan innan jag ska bege mig till förskolan. Fastnar i termer, i formuleringar och hur bra Björkbacken har lyckats få ner sin text. Ringer jobbet och kollegan tycker jag ska fortsätta arbeta hemma nu när jag är i ett flow. Gör så!
Tar en promenad i solen och får massor av energi. Hem och skriver! Härligt! Vid elva är det dags för en hungrig mage som min att få mat så det blir att åka till förskolan och fortsätta arbetet där med barnen. 
 
Dagen har gått i känslan av att våren är i antågande och jag njuter, varje sekund! Jobbet, hemma eller på promenader med lilla vovven. Bäst av allt är min magkänlsa att den här våren kommer att bjuda på något speciellt. Och DEN känslan gör min dag och alla andra dagar! <3
 
Kram
Alexandra

Kommentera här: