Ett brev

En dag när jag kom hem från jobbet och jag låg på hallgolvet och kramades med Happy såg jag bland reklam och kuvert ett litet vitt brev på dörrmattan. Det gjorde mig nyfiken!
 
Jag reste mig upp och samlade ihop högen som låg innanför ytterdörren. Tittade på kuvertet handskrivet och med mitt namn på det. 
Jag öppnade och fann fyra fotografier på mina barn, tagna hos en fotograf för ett antal år sedan. Jag kände direkt igen bilderna. En av dem är uppförstorad och hänger i deras pappas vardagsrum. Det låg ett brev skrivet till mig i kuvertet. Kvinnan som skrivit brevet har haft en längre relation med mina barns pappa och det var hon som ordnade med fotograferingen.
Nu, flera år senare hade hon hittat bilderna och gav dem till mig.  
Vilken snäll handling. Omtänksamt. Generöst. 
Jag visade tjejerna och de förstod. Gesten. Tanken.
 
Tack!
 
/Alexandra
 
 
 
 

Kommentera här: