Kärleksförklaring

 
Orups tolkning av Carolas låt "Främling" är galet bra! Jag blev helt såld och har den på min Spotifylista. Om och om igen lyssnar jag på varje ord i låten. Den har fått en annan innebörd för mig efter "Så mycket bättre". 
Detta är en helt makalös tolkning av Orup! Jag älskar melodin och refrängen. Vilken innerlighet och värme det är i musikaliteten. 
I tv-programmet ser man Carolas reaktion och hur hennes känslor kommer över henne ju längre in i låten vi kommer. Hon blir överraskad, förvånad, rörd och börjar gråta och sjunger till slut med i texten och håller de andra deltagarna i händerna. Man ser hur betydelsefull låten är för henne och hur glad och tacksam hon är för den fina tolkningen. Den berör henne verkligen och ingen kan missta sig på tacksamheten. 
"Om jag dör före dig, spelar du den på min begravning då?" 
 
Kärlek mina vänner, kärlek! <3
Den kan visas på olika sätt. På 100 olika språk. Musik är ett av språken. 
 
Kram
Alexandra
 
 

Kommentera här: