Lyssna inåt, säger vännen

Jag har en fin vän som alltid kommer med "de där rätta orden" när jag som allra helst behöver dem. Det är en ynnest ha en vän som honom. Ibland får jag de där kloka orden till mig när vi ses eller när vi hörs av. Ibland hjälper han mig att söka svar i en annan dimention. Svaren finns inom mig men jag hittar dem inte alltid själv. Då vänder jag mig till honom.
 
Ibland räcker våra fikastunder för att jag ska få lite klarhet. Ibland ett sms men oftast en kort pratstund i lugn och ro. Härom kvällen när vi träffades över en kaffe bad jag honom om hjälp att söka svar på frågor jag har. Kunde vi möjligen lägga hans tarotkort? Det är något vi bara gjort en gång innan. Jag var nyfiken, kunde det fungera en gång till? 
 
Han skrattade och förstod. Jag behövde hans hjälp...vägledning...få kloka ord till mig som bekräftar det jag tänker! Så han la korten på bordet i en viss ordning, bad mig ställa en fråga och han började vända upp dem efter varandra. Ett kort i taget och skrattade...! 
 
image

Han la korten två gånger efter varandra och båda gångerna ställde jag en fråga som handlade om mig. Först jobbet och sen kärleken. Vi tolkade, skrattade och funderade. Kunde det vara möjligt? Nej, självklart inte. Förnuftet inom mig vet att de där korten inte alls har något med mitt liv att göra. Men det är ändå så förunderligt att de kommer i en ordning och sammanfaller så väl med de tankar jag har. Hur kan det bli så?
 
Jag fick till mig många kloka och bra kort. Min vän hjälpte mig att tolka vad jag ska tänka på. Ta till mig. Reflektera kring. Känna inåt. Jag satt helt förundrad! Han skrattade! Det var bara positiva ord han fick upp. 
- Du ska bara vara den du är! 
- Lyssna på källan! 
 
Började idag...!
Inte de logiska tankarna. Inte hjärtat. Inte magen utan källan inom mig. Vad säger den? Gäller att hitta den berömda källan. Lyssna inåt...men hur då?
Jag lyssnar och lyssnar... hör bara "Gör det du känner, gör det du känner!"
 
Jag får nog skicka ett sms i den sena timmen och fråga honom; den vise vönnen. 
 
"Du kompis - förlåt att jag stör, men var är källan då? Jag hör bara orden gör det du känner. Är det källan?"
 
Kram
Alexandra
 
 
 
 

Kommentera här: