To do list

 
 
 💛  Things that make me happy🎀
 
Study and motivation | via Tumblr
 
 
Jag skrattar när jag tänker på hur värdelös jag är på att skriva "att-göra-listor" trots att jag verkligen vet att jag bör använda dessa sk listor oftare.
 
Att göra kom-ihåg-lappar i neonfärger ligger liksom inte för mig, tänker jag ena stunden och garvar. Men i andra stunden så blir jag allvarlig och vet med mig att det skulle vara bra för mig för att inte glömma eller missa något viktigt. Hur många gånger har inte mina barn bett mig fixa eller ordna saker åt dem. Efter en tid så frågar de om jag har gjiort det jag lovade - icke! Då får jag stå där och skämmas... 
Eftersom jag är impulsiv ibland och ofta går på lust för att få saker gjorda i vardagen skulle jag behöva en bra modell för att skriva listor. Jag skjuter gärna upp saker om jag anser att det finns roligare att göra eller så glömmer jag helt enkelt bort bara...så enkelt är det oftast. Det "tråkiga" glöms... Därför behöver jag lära mig att använda kom-ihåg-lappar.
 
Eftersom jag är mamma till NPF barn så har jag ofta använt mig av olika modeller för att hjälpa barnen att komma i håg viktiga saker. Men därifrån till att använda det själv, nja...en viss dubbel moral där kanske...! :)
Inga nyårslöften - men kanske en ökad vilja att se till att komma ihåg vardagliga saker och bli mer "ordentlig" (vuxenpoäng liksom...) för att sluta skjuta upp det tråkiga eller glömma viktiga saker. 
Dock bör jag till mitt försvar säga att jag är duktig på listor på jobbet och får saker gjorda. Jag har små fästisar på dataskärmens skrivbord så jag kommer ihåg möten tex. Men när det kommer till vardagen och "trista" saker som måste göras, då liksom fungerar det inte längre. 
En MYCKET trevlig person föreslog att jag skulle kolla en app. Det skulle kanske fungera? frågade denne fina människa och skrattade...som att han förstod att jag är ett hopplöst fall! 
 
Måste ta tag i detta - NU! Måste visa att jag inte är hopplös -  jag har bara väldigt svårt för att skriva listor. Men det kanske även jag kan lära mig?
 
Kram
Alexandra
 
 
 
 

Kommentera här: