Han kom med kärlek

Den lille mannen med sitt stora hjärta!
 
I helgen kom han tillbaka till mig. Efterlängtad! <3
Ursöt stod han där, nyklippt med keepsen bak å fram med en väska om axeln.
Bredvid sig hade han sin bäste vän - lika långa. Klasskompisar och nya vänner.
De skulle spendera helgen med oss. Glädje!
Ellinor och jag "flög" fram och pussade och kramade på honom - vår kärlekskille. 
Happy väntade i bilen o nya kramar o pussar delades ut när killarna öppnade dörren!
Äntligen kom han!
Hela vägen hem i bilen avverkade vi ämne för ämne.
Skolan, vad har hänt sen sist, nya kläder, Happy, Vanessa och ja just ja; Buddha! 
Kompisaen hade blivit lovad thaimat (enligt tradition) så det beställdes.
Jag och två 12-åriga killar åt middag och skrattade så maten sprutade! Vi bad till Buddha och de gav mig en lektion i Nirvana och buddismen.
Kärlek, kärlek, kärlek! 
Helgen gick i en rasande fart. Skratt, tv, bus, hälsa på kompisar, mycket sömn och vila, spel på Ipad, besök av Amanda och grannen. 
Sen var det vips söndag. Hemresedag. Vill inte. Ont i hjärtat. 
Packar in oss i bilen. Dansar och sjunger till musik i stort sätt hela vägen hem,
Lämnar kompisen hemma hos sig. Tackar för en rolig helg. 
Trött o irriterad när vi kommer fram. Litet utbrott. Irritation. Krav.
Lugnt samtal, förklaringar, medicin.
"Du har väl inte bråttom hem? Du stannar väl?" Ont! Ont! Ont! Jag stannar! Länge! 
Lika söt som när han kom - en stor kram, ses snart. Ringer. Ha en trevlig resa. Var rädd  om dig. Använd solkräm. 
Jag finns här! Alltid! Var snäll mot Vanessa. Ja, ja, ja....! Åk nu! 
Puss o kram! Vanessa - min älskade tjej! Kärlek! Ses om några veckor! 
Går till bilen och börjar åka hem.
Tom. Saknad. Längtar redan fast jag är helt slut efter en intensiv men såå rolig helg! 
Han kom med kärlek och jag hoppas han kände min tillbaka, den lille mannen med sitt stora hjärta! <3
 
Kram
Alexandra
 

Kommentera här: