En promenad vid Gnestastrand

 
 
En skön och solig lördag möter mig och Happy när vi vaknar på morgonen. Jag vet sedan förra helgen vad jag ska göra idag...har massor av saker som jag ska beta av på min "to-do-lista". Men hela tiden vill jag göra andra grejer.
Blir tokig på tankarna som drar i väg på egna rövarstråk. Kontakt via mobilen med de som betyder något och jag tackar livet för alla fina människor som finns i mitt liv. Men idag måste jag tänka på annat och jag sjunker in i datorn och jobbar på. Det går nästan fem timmar och en uppgift är avklarad!
Bara åtta stycken kvar a fem timmar vardera....Helvete vad tid det tar!! Taskig planering, Alexandra! Skulle behöva gå en kurs i planering...Nåväl. Jag får skylla mig själv.
Samtidigt är det lite skönt att ha "egen tid" hemma och bara få jobba och beta av allt. Ska ju inte stanna där jag är...måste få klart!
Tar med Happy, går till ett café o köper en latte. Träffar några barn som vill klappa Happy. De frågar om jag heter Alexandra? Svarar att det stämmer o undrar hur de vet mitt namn. "Du är ju fröken på Vattentornet!" Hahaha....säger hej då och går mot sjön. 
Behöver tänka på annat en stund. Inte jobbrelaterade saker eller människor. 
Happy springer lös, jag dricker kaffe o vi går förbi Sjöstugan och jag blir nostalgisk. Jobbtankar igen...
Den här förskolan var jag med och startade 2004 och jag var här tills för fem år sedan. Vilken underbar arbetsmiljö! Sjöutsikt! Jag minns att jag var så glad åt den och att jag njöt många gånger av läget. Lite längre ner längs med vattnet ska det bli strand framöver. Ser hur kommunen har projekterat för badbrygga och lekpark. Ser vattnet och toklängtar till kusten, till vågor, solsken och klippor. Ska hem o kolla fler stugor på Gotland...kanske kan stanna längre än en vecka? 
Nehe...kaffet är slut och utsikten är vacker men det blir dags att gå hem med Happy. Har inte rensat tankarna precis men lite frisk luft fick jag. Happy springer glatt efter mig och jag känner lite stress över allt som väntar. 
 
Ha en fortsatt fin lördag - det ska jag ha. Blir ett besök på Bistron i kväll! Kanske en promenad längs med vattnet på vägen hem i natt...
 
Kram
Alexandra 
 
 

Kommentera här: